הוארך מעצרם של חשודים בהתפרעות בהר הבית

בנצי לייזרוביץ No Comments on הוארך מעצרם של חשודים בהתפרעות בהר הבית

הוארך מעצרם של 16 מהחשודים שנעצרו ביום שישי האחרון בעיר העתיקה בירושלים לאחר שעפ"י החשד הניפו דגלי טרור וקראו קריאות הסתה לאחר התפילה. חשוד נוסף נעצר בסופ"ש בחשד ששרף דגל ישראל בשטח הר הבית, והלילה נעצרו 7 חשודים נוספים בחשד למעורבותם בהפרת סדר במקום מוקדם יותר החודש

צילום: משטרת ישראל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום שישי הרביעי של חודש רמדאן שהתקיים בתאריך 14.4, זמן קצר לאחר סיום תפילת הצהריים בהשתתפות רבבות מתפללים, מספר רעולי פנים הניפו ותלו דגלים וכרזות של ארגוני טרור ותמיכה בטרור וקראו קריאות הסתה. בתוך זמן קצר, שוטרי מרחב דוד ולוחמי מג"ב עצרו בעיר העתיקה בירושלים 17 חשודים (12 בגירים, 5 קטינים, ביניהם 10 חשודים פלסטינים תושבי יו"ש) שעפ"י החשד הניפו ותלו בהר הבית דגלי ארגוני טרור ותמיכה בטרור וקראו קריאות הסתה. החשודים שנעצרו על ידי השוטרים, הועברו לחקירה במפקדה החקירות המשימתית של מחוז ירושלים. אמש, בדיון בבית המשפט, הוארך מעצרם של 16 מהחשודים. כמו כן הכרזות והדגלים הוסרו ע"י המשטרה.

בהמשך אותו היום נצפה על ידי תצפיתני מרכז השליטה של מרחב דוד (מבט 2000) חשוד שאחז דגל ישראל ושרף אותו בשטח הר הבית. בסיוע והכוונה של תצפיתני מרכז השליטה של מרחב דוד (מבט 2000) החשוד (20, פלסטיני תושב איו"ש) נעצר בחשד שהצית את דגל ישראל. החשוד שנעצר הועבר אף הוא לחקירה במפקדת החקירות המשימתית של מחוז ירושלים. אמש, מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט והחקירה נמשכת.

בתוך כך, הלילה עצרו לוחמי מג"ב ירושלים 7 חשודים תושבי העיר העתיקה, בחשד שהיו מעורבים בהפרות הסדר בתוך מסגד אל אקצא מוקדם יותר החודש. החשודים הועברו גם הם לחקירה במפקדת החקירות המשימתית של מחוז ירושלים, שרק לאחרונה השלימה חקירת 31 חשודים נוספים שנעצרו בגין הפרות הסדר במסגד, והוגש נגדם כתב אישום ע"י יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים.

הפעילויות ומעצרם של החשודים בוצע בהתאם למדיניות מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, למאבק נחוש ובלתי מתפשר בטרור ובתומכיו ונגד מפרי סדר אלימים, תוך הקצאת כלל יחידות המחוז ומשאביו למאמץ זה, לצד היערכות מבצעית וטכנולוגית המאפשרת את מעצרם ומיצוי הדין עמם באמצעות מפקדת החקירות המשימתית של מחוז ירושלים, שהוקמה בחודש שעבר לקראת הרמדאן. מאמץ זה מבוצע בשילוב גופי הביטחון הפועלים לצד משטרת מחוז ירושלים במהלך הרמדאן במישור המודיעיני והמבצעי.

במשטרה מצהירים כי לצד פעילות המשטרה לאפשר את מימוש חופש הפולחן ואבטחת המתפללים מכל הדתות והעדות במקומות הקדושים בירושלים, מחוז ירושלים של משטרת ישראל ימשיך לפעול בנחישות נגד כל מי שינסה לחלל את המקומות הקדושים, להפוך אותם לזירת הפרת סדר אלימה, ינסה לעודד או לתמוך בטרור, ולהשתמש בהם לצורך הסתה לטרור. נמשיך בכדי לשמור על הסדר והביטחון, לסכל כוונות טרור, לטפל במסיתים ובמפרי סדר, ולעצור את כל מי שיזדהה ויתמוך בטרור בכל הכלים והאמצעים הקיימים.



0 תגובות